luni, 4 august 2014

Junior Summer University 2014

      M-am intors din hibernare (din nou), am terminat cu bacul, cu admiterile, asa ca imi reiau pozitia la tastatura. Dar ca sa am ce scrie trebuie intai sa calatoresc si sa va "gatesc" ceva. (foame de 2 noaptea). Povestea de astazi face referire la cele 2 saptamani petrecute in Cluj sau cum le numesc participantii "Cele mai tari 2 saptamani".
 
       Ce reprezinta Junior Summer University(JSU) ?
     JSU este un proiect al Organizatiei Studentilor din Universitatea Babes-Bolyai(OSUBB) ce are ca scop reducerea ratei abandonului scolar dupa terminarea liceului. Proiectul este dedicat elevilor de clasa a XI-a, ajuntandu-i sa se decida asupra specializarii si implicit a facultatii pe care o vor urma.

       Cum poate influenta JSU alegerea cuiva?
     Simplu. Prin 2 saptamani pline de activitati specifice studentilor. Inceputul proiectului reprezinta o vizita de 3 zile la toate facultatile din Universitatea Babes-Bolyai(UBB) unde decanul facultatii tine o prezentare cat mai atractiva pentru elevi prin care sa le starneasca interesul. Fiecare elev s-a inscris la o anume facultate cand si-a aratat interesul pentru proiect. Astfel, dupa primele 3 zile urmeaza o saptamana de cursuri tinute chiar de profesorii facultatii respective.  La final sunt pregatite 2 zile de sesiuni si o zi de training-uri pe diferite teme.

      Distractie? Este si "dînsa" cu noi.
   Ooooo...si ce distractie. Cum am mai spus programul era destul de plin. Ziua cursuri, seara petreceri. Aproape in fiecare seara a fost organizata cate o petrecere pentru participanti deoarece Clujul nu doarme niciodata, deci noi de ce am face-o? Viitori studenti au fost cazati la camin unde muzica canta non-stop, deci practic plecam de la o petrecere la alta.  Proiectul are si o latura sociala, aduna elevi din toate colturile tarii. Ca sa imbine distractia si socializarea organizatori au impartit participanti pe case (gen Harry Potter), fiecare casa numara 46 de oameni, 5 case au fost. Partea distractiva a fost ca fiecare casa trebuia sa-i dea provocari celeilalte si cu siguranta nu au fost provocari prea normale. Provocari creative, interpretate si mai creativ si original de casa care trebuia sa le execute. Daca tot am precizat de aceste case mentionez ca s-a organizat si un treasure hunt in aceeasi formatie. In ultimele zile distractia finala a fost Waterslide-ul, care a fost facut chiar in campus cu multa ingeniozitate, apa si fairy de vase. Senzatia majora a fost masa de cso-cso sau fusball, cum vreti voi.

     Organizare:
   Cum am spus si mai sus proiectul a fost organizat de OSUBB impreuna cu membri sai si cu cativa voluntari. In calitate de participant de anul trecut, anul acesta am aplicat ca voluntar si am devenit coordonator. Participantii au fost organizati intai pe facultati si dupa pe case. Fiecare facultate avea 2 sau 3 coordonatori (in functie de programele unora de munca), la fel si casele. Coordonatori pe facultati isi asuma responsabilitatea asupra elevilor inscrisi acolo, chiar daca sunt majori. Pentru a pleca in afara campusului orice participant avea nevoie de acordul coordonatorului.

      Facultatea de Studii Europene
   La aceasta faculta am fost coordonator si tot pe bancile acesteia imi voi petrece urmatori 3 ani. Alaturi de mine au fost inca 2 coordonatori si 14 participanti. A fost foarte fain sa stau cu oamnei din diferite orase, cu diferite obiciuri, dar totusi cu multe lucruri in comun. Mi-a parut rau ca nu am petrecut suficient de mult timp cu ei, dar totusi am reusit sa ma atasez de fiecare dintre ei. Ii astept oricand pe la Galati sa bem o bere impreuna.


      Vreti si opinia personala?
    No bine. Faptul ca am fost participant si coordonator imi ofera posibilitatea de a face diferenta. Cu siguranta este cu mult mai obositor sa fii coordonator, mai ales si pe facultate si pe casa cum am fost eu. Anul acesta nu am apucat sa cunosc prea multi paticipanti ci doar de la facultatea si de la casa la care eram coordonator, spre deosebire de anul trecut cand cunosteam aproape pe toata lumea. Distractia zic eu ca e egala in amblele pozitii, mancarea la Toskana la fel de "buna" si bautura cam tot in aceleasi proportii.

Promit ca o sa pun si niste poze si filmari, să vază tătă lumea cum fu, dar intai sa le primesc si eu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu