marți, 11 februarie 2014

Garboavele XC - Traditia continua!


     "Garboavele XC" sau GXC prescurtat este un concurs national organizat in padurea Garboavele organizat de Clubul de Ciclism Galati, anul acesta ajungand la editia a IV-a anul acesta.  De ce traditie? Simplu. Am spus ca vom organiza concursul in fiecare an in primul weekend din aprilie si pana acum ne-am tinut promisiunea.


   

 

           Scurt istoric:
           Editia I
   La aceasta editie am fost un simplu participant ca toata lumea, nu eram in CCG si nici nu stiam de existenta acestuia. A fost primul meu concurs si cred ca si unul dinte cele mai grele de pana acum. Pentru faptul ca erau la prima editie organizarea nu a fost stralucita, dar pentru mine faptul ca mi-au dat o bere si 4 mici la final m-a facut cel mai fericit. Dar pana la final a trebuit sa iau intai startul, inainte de care cu 30 de minute a plouat strasnic. Ploaia ne-a facut munca infernala, solul argilos din jurul padurii ne-a pus capac. Am auzit o data o discutie la un concurs care suna cam asa:
"Participant catre cineva care cunoaste traseul:
- Cum e traseul? Noroi? Am auzit ca a ploat zilele trecute.
- Este putin noroi.
- Cat de mult? Ca la Garboavele?(nu stiu exact daca a zis Garboavele sau Galati, dar e acelasi lucru)"
Deci GXC 2011 e un punct de referinta pentru noroi

Cateva aspecte (bune si rele) ale primei editii au fost:
- traseul de 20 km. Foarte frumos traseul, mie mi-a placut si inca e in sufletul meu, dar avea un mic impediment, faptul ca iesea prea des din padure, pe camp, unde solul era argilos si era impracticabil pe conditii de umezeaza crescuta;
- lipsa cipurilor de cronometrare le-a dat de furca baietilor;
- inscrierile la fata locului au facut iar probleme organizatorilor;
- zona de premiere in incinta Complexului Stejarul mi s-a parut excelenta, aceasta pastrandu-se la toate editiile viitoare.

Oricum, cu bune, cu rele, a fost un start destul de bun pentru viitoarele editii GXC.








 



         Editia II
  In vremurile editiei cu numarul 2 eram incris in club si activam pentru "performanta". Nu am fost din pacate la concurs, nici ca participant, nici ca organizator, eram plecat intr-o excursie cu clasa. Dar am adus o contributie la crearea, curatarea si marcarea traseului. Alaturi de colegi de la CCG ne duceam cu masinile si cu scule la padure sa punem la punct un traseu de nivel mediu. Dupa spusele colegilor concursul a iesit excelent, mult mai bine organizat decat primul, lucru ce a atras foarte multi ciclisti in anul urmator.

Aceasta ediitie a venit cu imbunatatiri gen;
- traseu nou prin padure, mult mai practicabil pe ploaie, cu o lungime de 8 km;
- concursul s-a desfasurat in ture, un alt punct forte al noului traseu, acest lucru permitandu-le spectatorilor sa isi vada favoriti mai des si sa-i aclame;
- cronometrarea s-a facut cu cip sa nu mai existe contestatii legate de timpi (si pentru o afisare mai rapida a acestora);
- inlocuirea micilor cu paste;

Doua poze si de aici.


         Editia III
La aceasta editie am fost atat organizator cat si participant. Desi nu am avut sponsori suficienti concursul a iesit peste asteptarile noastre. Traseul a fost acelasi ca in 2012, lucru ce ne-a facut treaba mai usoara la curatare. In calitate de participant m-am clasat destul de bine la tura lunga, locul 5 la categorie si 17 la general. Ar trebui sa rectific, sponsori au fost indeajunsi pentru a oferi tuturor participantilor portia de paste, tricou, bere si restul lucrurilor care i-a facut sa se simta bine inainte si dupa concurs, celor de pe podium nu le-a fost tocmai bine.

Cum spuneam si mai sus, traseul a ramas neschimbat, majoritatea lucrurilor au fost la fel ca in 2013, dar cu mai multa lume prezenta la start, 270 din cate stiu eu.



 
Editia cu numarul IV este in plina dezvoltare urmand sa dam drumul la inscrieri curand. Voi reveni cu noi detalii, poze si noutati legate de GXC 2014. Stati pe felie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu